Kosár tartalma:
0 db Termék | 0 Ft
Kosár megtekintése

A tésztaételek szülőhazájában, Olaszországban, legtöbbször durumtésztából készítik el az ételeket, ez a mediterrán konyha egyik alappillére. A durum szó nem egy egyedi eljárást, hántolási technikát vagy őrlési formát jelent, hanem egy külön gabonaféle, a durumbúza neve. A durumbúzát leőrölve, olyan magas fehérjetartalmú liszt keletkezik, melyből tojás hozzáadása nélkül is készülhet száraztészta.

Mivel a hagyományos, házias jellegű tészták mind tojás hozzáadásával készülnek, sokak idegenkednek a tojás nélkül készült tészták fogyasztásától. A tojás használatával növelhető a tészta tápanyagtartalma, a magasabb szelén, mangán, cink és réz tartalom mindenképp jellemző a tojásos tésztákra.

Azonban a kiváló minőségű durumlisztből készült tésztáknak is megvan a maguk előnye.

A durumtészta kalóriatartalma jóval alacsonyabb, mint hagyományos társaié. Tartalmaz vitaminokat és fehérjéket is, magas rosttartalmának köszönhetően pedig gyorsan ürül ki a szervezetből.

A benne található keményítő viszonylag lassan bomlik le, így az nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet. Ennél fogva a glikémiás indexe is kisebb a durumtésztáknak, cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatják.

A durumtészta hőkezelés során kellemesen rugalmassá válik, de nem fő szét. Ízét tekintve egészen hasonlatos a hagyományos tésztákhoz, színe pedig sárgás.

Tehát ha szeretnénk odafigyelni az alakunkra, egészségesebb életmódot szeretnénk követni akkor mindenképp válasszunk durumbúzából készült tésztát. Így tápláló de mégsem hizlaló ételt tudunk fogyasztani, bár nagyon fontos arra is odafigyelnünk, hogy mivel párosítjuk a kalóriaszegény durumtésztát.

Javasoljuk, hogy használj minél több friss zöldséget, élőflórás termékeket, fehérjedús húsokat és készítsd az igazi olaszos, „al dente” módon a tésztát. Így igazán ínycsiklandó, laktató és egészséges ételt készíthetsz magadnak.

proteinpastaskillet

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!
Töltés...