Kosár tartalma:
0 db Termék | 0 Ft
Kosár megtekintése

A teljes kiőrlésű liszt készítésekor a gabonaszem összes alkotórészét leőrölik, a korpát, azaz a maghéját és a csírát is. A finomított lisztel szembeni előnye pont ebből származik a teljes kiőrlésű lisztnek, hiszen több élelmi rostot, vitamint, fehérjét és ásványi anyagot tartalmaz mint a hagyományos fehér liszt.

 

A gabona héjrészében található rostokat ugyan nem tudjuk megemészteni, azonban pont emiatt számos jótékony hatással rendelkeznek. Magukba szívják a nedvességet a gyomorban, melynek következtében az lassabban ürül ki, így az éhségérzet is sokkal később tér vissza, mint a finomított gabonafélék esetében. És bár azt a tévhitet, hogy a teljes kiőrlésű tésztában kevesebb kalória van, el kell oszlassuk, a lassan felszívódó tulajdonságának köszönhetően, a teljes kiőrlésű tészta mindenképp jobb választás a hagyományos társánál.

 

A rostok víz megkötő tulajdonsága ugyan magával vonja a jelentős folyadékpótlás szükségességét, de mellette elősegíti, vagy éppen helyreállítják a helyes bélműködést, illetve a bélflórát is egyensúlyban tartják. Ezen túl a teljes kiőrlésű termékekben sokkal több E-vitamin, B-vitamin, kálium, kalcium, magnézium, és foszfor található, mint a finomított lisztből készült társaikban.

Mivel kevesebb mennyiség is teltségérzetet okoz belőlük fogyasztásuk bizonyítottan csökkenti az elhízás kockázatát, de az is fontos szempont, hogy hosszabb időre űzik el az éhségérzetet. Ebből kifolyólag fogyókúrázóknak is ideális (a nagy mennyiségű szénhidrát ellenére), sőt tanácsosabb ilyen élelmiszereket enniük, nem pedig kizárni őket étrendjükből.

Nem csupán a fogyni vágyóknak ajánlott a hagyományos tészta lecserélése teljes kiőrlésű tésztára. A magas rosttartalmú tészta ugyanis segít megelőzni és csökkenteni a kockázatot számos súlyos betegség esetében: cukorbetegség, szívbetegség, magas koleszterin-szint, magas vérnyomás.

 

Ha pedig azért nem kóstoltad meg eddig a teljes kiőrlésű lisztből készült tésztákat, mert attól félsz, hogy rossz ízűek vagy ehetetlenek, akkor ezt is meg kell cáfoljuk. A teljes kiőrlésű tésztákból is hasonlóan ízletes ételeket főzhetünk, mint a megszokott finomított lisztes tésztákból. Tehát ugyanazokat a fogásokat készíthetjük el, csak ezek még egészségesek is. Mindent összevetve tehát a teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket igen ajánlatos beépíteni étrendünkbe, hiszen az egészségünk és ízlelőbimbóink is jól járnak vele.

 

pasta1

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!
Töltés...